جذابیت تعمیر اعتبار به عنوان یک حرفه، و حساسیت آن به اقدامات مشکوک، در ماه مه گذشته، زمانی که وکلا، بازرسان و متخصصان داده از FTC، همراه با مجریان قانون محلی، در مقر خدمات آموزش مالی، حضور یافتند، به نمایش گذاشته شد. فارمینگتون هیلز در حومه دیترویت. FTC ادعا کرد که FES یک “طرح تقلبی و گسترده تعمیر اعتبار” را اجرا می کند که قول می دهد با حذف دائمی اطلاعات منفی از گزارش های اعتباری، امتیازات اعتباری مشتریان را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. به گفته دادستان های فدرال، این شرکت نزدیک به نیم میلیارد دلار درآمد ناخالص به دست آورده بود، که تمام آن را صرف “خدمات تعمیر اعتبار بی ارزش” کرده بود، همانطور که FTC آن را بیان کرد. (FES این اتهامات را رد کرده است.)
FES شبکه ای متشکل از 400000 نمایندگی فروش اعتباری در سراسر کشور ایجاد کرده بود. این نمایندگان از طریق رسانه های اجتماعی و بازاریابی تلفنی، نمایندگان و مشتریان جدیدی را جذب کردند. در یکی از پستها به روش معمولی اعلام شده است: «اگر امتیاز اعتباری 400-675 دارید و امتیاز اعتباری 700-800 میخواهید، دیوید میتواند به طور قانونی موارد منفی را پاک کند … مخازن، سلب مالکیت، پرداختهای دیرکرد». دیگری: “امتیاز اعتباری من در 30 روز اول 140 امتیاز از 530 به 670 افزایش یافت و به من اجازه داد خانه جدیدی بخرم!” بر اساس تجزیه و تحلیل FTC، تعداد کمی از نمایندگان امرار معاش می کردند – میانگین درآمد هفتگی کمی بیش از 2.25 دلار یا 117.36 دلار در سال بود. (در یک سال اخیر، کمتر از 1 درصد از نمایندگان به طور متوسط بیش از 300000 دلار بودند.)
در سال 2020، زمانی که پرداختهای محرک دوران همهگیری به خانوارهای کمدرآمد زمانهای رونق را برای تعمیر اعتبار ایجاد کرد، پایگاه مشتریان FES به نزدیک به 900000 نفر افزایش یافت. بر اساس پرونده های دادگاه، درآمد از 73 میلیون دلار در سال قبل به 134 میلیون دلار افزایش یافت. پس از بازدید از پیش اعلام نشده FTC از دفتر فارمینگتون هیلز، ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده آژانس، در یک بیانیه خبری قول داد که “به پیگیری شرکت هایی که رنج اقتصادی خانواده ها را می کشند ادامه دهد.”
وقتی برای اولین بار شکایت طولانی FTC را خواندم، مقیاس این عملیات کاملاً غافلگیرکننده بود، اگرچه من به طور مفصل در مورد شرکت و مدل تجاری آن گزارش داده بودم. چند ماه قبل از آن، از ویترین دفتری بازدید کردم که به طور مستقل توسط دو نماینده FES اداره می شد و بین یک کلینیک بهداشتی اجتماعی و یک خودروی کارکرده در نزدیکی وست ساید شیکاگو قرار داشت. یک بنر وینیل برای خودروی دست دوم کناری روی آن نوشته شده بود: «اعتبار بد نیست، ما مالی میکنیم». در داخل، بنرهای رنگارنگ قائم وجود داشت که رشد و ثروت با حروف بلوک در کنار هم چیده شده بودند. من با تعداد انگشت شماری از افراد استخدام شده آنها مصاحبه کردم، از جمله زوجی که به امید کسب درآمد کافی برای خرید خانه به این گروه پیوستند. پس از آشکار شدن تحقیقات FTC، آنها کار خود را به عنوان نماینده FES متوقف کردند و از ذکر نام در این مقاله خودداری کردند – یکی از آنها به من گفت: “ما ترجیح می دهیم خودمان را اینطور بیرون نگذاریم.”
در فوریه امسال، در کنوانسیون سالانه FES، که در اورلاندو برگزار شد، بر اساس گزارش یک ناظر منصوب از دادگاه، موضوع “برخیز” بود و یک بنیانگذار FES، Parimal Naik، اسکناس های 100 دلاری را به برندگان قرعه کشی “Money Ball” تقدیم کرد. . (نایک از اظهار نظر در مورد این مقاله خودداری کرد.) ناظر همچنین خاطرنشان کرد که از میان 500 نفر حاضر، حداقل 95 درصد از شرکت کنندگان سیاهپوست یا لاتین تبار بودند.