در ماه ژوئن، این دفتر علیه مالک یک شرکت اعطای بدهی دانشجویان، متهم به برداشت صدها هزار دلار از حساب های بانکی وام گیرندگان بدون مجوز شد. آقای چوپرا در آن زمان گفت که ارتباط ضعیف سرویسدهندگان، شرکتهایی که پرداختهای وامها را دریافت میکنند، این موضوع را تشدید کرد.
وی در اظهارات آماده شده گفت: «وقتی خدمات وام دانشجویی اطلاعات واضح و دقیقی را در اختیار وام گیرندگان قرار نمی دهند، زمینه را برای ورود کلاهبرداران فراهم می کند».
FTC در 18 آگوست اعلام کرد که در حال بازپرداخت مبلغی بالغ بر 822000 دلار به هزاران وام گیرنده فریب خورده در یکی از این طرحهای غیرقانونی کاهش بدهی است.
FTC به مصرف کنندگان هشدار داده است که برای ثبت نام در برنامه لغو بدهی، توقف پرداخت وام یا برنامه بازپرداخت مرتبط با درآمد، نیازی به پرداخت هزینه ندارند. این سازمان میگوید: «هیچکس نمیتواند شما را زودتر به خدمت بگیرد، به شما کمک کند تا از خط خارج شوید یا واجد شرایط بودن را تضمین کنید.
وام گیرندگان باید بدانند که هیچ عجله ای برای انجام کاری فوری وجود ندارد. اگر تماس گیرنده به شما بگوید که با عدم اقدام فوری فرصت را از دست خواهید داد، برای کمک به شما پول می خواهد یا اطلاعاتی مانند شماره تامین اجتماعی یا شناسه کمک دانشجویی فدرال شما را درخواست می کند، این یک پرچم قرمز است.
خانم Grajales از FTC گفت: “در صورت شک، اطلاعات را از طریق تلفن ندهید.”
مدافعان وام گیرندگان وام دانشجویی توصیه می کنند برای جزئیات رسمی در مورد برنامه لغو بدهی، وب سایت فدرال کمک دانشجویی را بررسی کنید. تایمز همچنین صفحه اطلاعات خود را در مورد اعلامیه دولت بایدن به طور دوره ای به روز می کند. و وزارت آموزش و پرورش نکاتی را به صورت آنلاین برای جلوگیری از کلاهبرداری های بدهی دانش آموزان ارائه می دهد، خواه از طریق تلفن، ایمیل یا پیامک باشد.
در اینجا چند سوال و پاسخ در مورد تماس هایی که دانشجویان وام گیرنده را هدف قرار می دهند، آورده شده است.
در صورت دریافت تماس مشکوک در مورد بدهی دانشجو چه باید بکنم؟
آقای پیرس گفت، تلفن را قطع کنید و مستقیماً با سرویس دهنده وام دانشجویی خود تماس بگیرید. اگر نمی دانید سرویس دهنده شما کیست، StudentAid.gov را بررسی کنید. اگر وام های شما در آنجا ظاهر نمی شوند، احتمالاً از وام دهندگان خصوصی هستند و واجد شرایط لغو نیستند.