Temu: شروع خرید آنلاین که به پربارگیری ترین برنامه در ایالات متحده تبدیل شده است


هنگ کنگ
CNN

یک پلتفرم خرید آنلاین جدید که به یکی از خرده فروشان برتر چین مرتبط است، به سرعت تبدیل به پربارترین برنامه در ایالات متحده شد و از آمازون و والمارت پیشی گرفت. اکنون به دنبال سود بردن از حضور در بزرگترین صحنه آمریکاست.

Temu، یک خرده‌فروش آنلاین مستقر در بوستون که مالکی مشابه با غول تجارت اجتماعی چینی Pinduoduo دارد، اولین بازی Super Bowl خود را در روز یکشنبه انجام داد.

Temu، که یک ابرفروشگاه آنلاین تقریباً برای همه چیز – از کالاهای خانگی گرفته تا پوشاک گرفته تا لوازم الکترونیکی – راه اندازی می کند، در طول بازی از تبلیغاتی رونمایی کرد که مشتریان را تشویق می کرد «مثل یک میلیاردر خرید کنند».

زمین؟ شما مجبور نیستید یکی باشید.

سخنگوی Temu در بیانیه ای به CNN گفت: “از طریق بزرگترین مرحله ممکن، ما می خواهیم با مصرف کنندگان خود در میان بگذاریم که آنها می توانند با احساس آزادی به دلیل قیمتی که ما ارائه می دهیم خرید کنند.”

نقطه 30 ثانیه‌ای پیشنهاد شرکت را به کاربران نشان می‌دهد: احساس کنید با خرید ارزان بسیاری از چیزها در حال ولخرجی هستید. قیمت یک مایو زنانه در Temu تنها 6.50 دلار است، در حالی که قیمت یک جفت هدفون بی سیم 8.50 دلار است. یک ماشین اصلاح ابرو 90 سنت قیمت دارد.

این قیمت‌های به‌طور شگفت‌انگیز پایین – حداقل با استانداردهای غربی – باعث مقایسه با شین، تازه‌کار چینی در مد سریع شده است که طیف گسترده‌ای از لباس‌ها و کالاهای خانگی ارزان‌قیمت را نیز ارائه می‌دهد، و نفوذ قابل توجهی به بازارها از جمله ایالات متحده داشته است.

بر اساس تحقیقات Coresight، شین یکی از رقبای Temu، همراه با خرده‌فروشی آمریکایی Wish و AliExpress از Alibaba محسوب می‌شود.

Temu که “tee-moo” تلفظ می شود، سال گذشته توسط PDD، شرکت مادر آن در فهرست ایالات متحده که قبلا به نام Pinduoduo شناخته می شد، راه اندازی شد. این شرکت به طور رسمی نام خود را در همین ماه تغییر داد.

زیرمجموعه PDD، Pinduoduo، یکی از محبوب ترین پلتفرم های تجارت الکترونیک چین با تقریباً 900 میلیون کاربر است. نام خود را با یک مدل کسب و کار خرید گروهی به دست آورد و به مردم این امکان را می‌دهد تا با دعوت از دوستان برای خرید یک کالا به صورت عمده در پول خود صرفه‌جویی کنند.

Temu در وب‌سایت خود می‌گوید که از «شبکه گسترده و عمیق شرکت مادر خود استفاده می‌کند که در طول سال‌ها ساخته شده است تا طیف وسیعی از محصولات با کیفیت مقرون‌به‌صرفه را ارائه دهد».

طبق گفته Sensor Tower، از زمان عرضه آن در سپتامبر، این برنامه 24 میلیون بار دانلود شده است و بیش از 11 میلیون کاربر فعال ماهانه را جذب کرده است.

به گفته آبه یوسف، تحلیلگر ارشد بینش در شرکت تحلیلی Sensor Tower، در سه ماهه چهارم سال گذشته، نصب اپلیکیشن های ایالات متحده برای Temu از نصب های آمازون (AMZN)، والمارت (WMT) و تارگت (TGT) فراتر رفت.

او با اشاره به فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل iOS و اندروید به CNN گفت: «Temu در ماه نوامبر به بالای هر دو نمودار فروشگاه برنامه ایالات متحده صعود کرد، جایی که برنامه همچنان در جایگاه اول قرار دارد.

یوسف گفت که این شرکت به ویژه در جذب کاربران جدید با ارائه قیمت های بسیار پایین و معاملات فلش درون برنامه ای، مانند 89 درصد تخفیف برای برخی کالاها، موفق بوده است.

این شرکت در حال حاضر به قلمرو جدیدی چشم دوخته است. این ماه، Temu در توییتر گفت که آن را برنامه ریزی برای گسترش دارد به سمت کانادا.

مایکل فلیس، شریک وابسته در شرکت مشاوره مدیریت Kearney، گفت که Temu صرفاً با فروش محصولات بدون مارک آپ بالا متمایز است.

او به سی‌ان‌ان گفت: «تمو ممکن است فضای سفیدی را در بازار به نمایش بگذارد که در آن برندها با هزینه بسیار کم تولید می‌کردند و در طول زنجیره ارزش هزینه‌های بسیار زیادی برای حاشیه‌ها منتقل شده است».

گفته می‌شود، مصرف‌کنندگان آمریکایی حتی ممکن است آماده پذیرش برخی از این قیمت‌ها نباشند… همیشه این سؤال وجود دارد که آیا برای خوب بودن خیلی ارزان است؟»

دبورا واینسویگ، مدیر عامل Coresight Research، هشدار داده است که شاید خیلی زود باشد که بگوییم آیا Temu می‌تواند قیمت‌های بسیار پایین، ارسال رایگان و سایر مزایا را حفظ کند یا خیر.

او در گزارشی نوشت: «تمو قصد دارد به آزمایش در بازاریابی و ارائه‌ها ادامه دهد، که به لطف شرکت مادر غنی از منابع آن امکان‌پذیر است.

او گفت که راه اندازی آن “در یک لحظه مناسب انجام می شود، زیرا مصرف کنندگان در میان تورم همچنان بالا و درجه ای از عدم اطمینان اقتصادی به دنبال ارزش هستند.”

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما