Kering مالک گوچی، داروساز GSK و دیگران در حال توسعه اهداف جهانی برای از دست دادن طبیعت هستند.

گروه لوکس کرینگ و شرکت بیوفارما GSK از جمله بیش از ده شرکتی هستند که اهدافی را برای ایجاد استاندارد طلایی برای نحوه محافظت از طبیعت توسط مشاغل آماده می کنند.

در ماه‌های آینده، شبکه اهداف غیرانتفاعی مبتنی بر علم، ارسال‌های شرکت‌ها در مورد نحوه استفاده از آب و زمین را با هدف تعیین مجموعه‌ای از اهداف که کیفیت برنامه‌های طبیعت شرکت‌ها را تأیید می‌کند، بررسی خواهد کرد. SBTN روز چهارشنبه گفت که 17 شرکت در حال آماده سازی اهداف خود هستند اما هنوز آنها را برای بررسی ارائه نکرده اند.

طی دو سال گذشته، این گروه با بیش از 100 شرکت و 80 سازمان غیرانتفاعی برای توسعه فرآیند خود کار کرده است. SBTN از ابتکار اهداف مبتنی بر علم پیروی می کند، استاندارد طلایی برای اهداف کربن زدایی شرکت ها که بیش از 2000 شرکت درخواست کرده اند تا برنامه های کاهش انتشار خود را تأیید کنند.

طبیعت در حال افزایش دستور کار پایداری شرکت ها است: نزدیک به 200 کشور در ماه دسامبر چارچوب جهانی تنوع زیستی را امضا کردند که هدف آن حفظ حداقل 30 درصد از زمین و آب زمین است. دانشمندان و دولت ها هشدار می دهند که از دست دادن طبیعت هزینه های اقتصادی قابل توجهی دارد. بانک جهانی گفته است که فروپاشی «خدمات اکوسیستمی» مختلف – سیستم های طبیعی که مردم به آنها تکیه می کنند، مانند گرده افشانی توسط زنبورها – می تواند تا سال 2030 سالانه 2.7 تریلیون دلار از اقتصاد جهانی پاک کند.

حفاظت از طبیعت همچنین می تواند اقدامات آب و هوایی را تقویت یا حتی تقویت کند. با این حال، مسائل مربوط به تلفات طبیعت پیچیده است و بسیاری از شرکت ها مطمئن نیستند که چگونه آن را اندازه گیری کنند یا چه کاری انجام دهند. Task Force on Nature Related Financial Disclosures، تلاشی با پشتوانه کسب و کار برای حفاظت از تنوع زیستی، بر روی یک چارچوب گزارش کار می کند و SBTN در حال توسعه استانداردهایی برای ارزیابی اهداف طبیعت شرکت ها است.

ارین بیلمن، مدیر اجرایی شبکه اهداف مبتنی بر علم، گفت: استانداردهای SBTN می تواند به شرکت ها کمک کند تا از تعاریف متعدد و متناقض از آنچه برای طبیعت کافی است، به سمت راهنمایی منسجم و قابل تکرار که در بین شرکت ها قابل مقایسه است، حرکت کنند.

استانداردهای SBTN را می توان در چهار موضوع طبقه بندی کرد: زمین، آب شیرین، اقیانوس ها و تنوع زیستی. برای هر موضوع، شرکت‌ها باید در مکان‌های خاصی بزرگ‌نمایی کنند، مانند مزرعه‌ای در مناظر مرتبط با جنگل‌زدایی یا کارخانه‌ای که آب را از مخازن تحت فشار می‌کشد.

اولین دسته از استانداردها بر روی زمین و آب شیرین متمرکز است و این گروه انتظار دارد تا پایان سال اولین اهداف شرکتی را در مورد این دو موضوع تأیید کند.

اهداف آب توسعه یافته تر هستند و هفت معیار مرتبط را مشخص کرده اند که شامل کاهش میزان آب شیرینی است که شرکت ها از یک حوضه تحت فشار برداشت می کنند و آلودگی کشاورزی وارد شده به آبراه ها را کاهش می دهد.

اهداف برای استفاده از زمین در مرحله اولیه هستند. شرکت‌ها اهداف آزمایشی از جمله اطمینان از عدم تغییر علفزار، تالاب یا جنگل برای فعالیت اقتصادی و کاهش میزان زمین مورد استفاده برای کشاورزی و در عین حال احیای زیستگاه‌های طبیعی را اجرا خواهند کرد.

Kering، مالک گوچی، در حال آماده سازی اهداف کاربری زمین خود است. این شرکت در حال نقشه‌برداری از مناطقی است که مواد خام را برای صندوقی که با سازمان غیرانتفاعی محیط‌زیست Conservation International در سال 2021 راه‌اندازی کرد، تهیه می‌کند. شرکت فرانسوی کالاهای لوکس گفت که 95 درصد از مواد کلیدی خود را ردیابی می‌کند.

کرینگ در حال آماده سازی اهداف کاربری خود است. در یکی از سایت‌های استان چاکو آرژانتین، این شرکت به دامداران محلی برای احیای جنگل‌های بومی و پوشش گیاهی پول می‌پردازد و از نظارت ماهواره‌ای برای بررسی اینکه جنگل‌زدایی رخ نمی‌دهد، استفاده می‌کند.


عکس:

لوئیس روبایو / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

چرم بیش از نیمی از منابع مواد خام کرینگ را تشکیل می دهد. سابرینا گونسالوس کربسباخ، متخصص منابع پایدار و تنوع زیستی کرینگ، گفت: این بیشتر چرم خود را از اروپا می گیرد، اما آمریکای جنوبی به دلیل خطر جنگل زدایی از صنعت گاو در کانون توجه است. در یک مکان در شمال چاکو، آرژانتین، کرینگ به کشاورزان گاو محلی پول می‌دهد تا جنگل‌های بومی و پوشش گیاهی را احیا کنند و همچنین از نظارت ماهواره‌ای برای بررسی اینکه جنگل‌زدایی رخ نمی‌دهد، استفاده می‌کند.

ما انتظار داریم که مناظر مشابه باشند [to the ones under the SBTN targets]گونسالوس کربسباخ گفت. او گفت، اما فرآیند تعیین هدف به متخصصان نیاز دارد تا داده های بیشتری را در محل جمع آوری کنند.

شرکت مراقبت های بهداشتی GSK روی اهدافی کار می کند تا به تعهدات خود در سال 2020 کمک کند تا سال 2030 آب خنثی شود، به این معنی که به همان اندازه که در مناطق پر استرس مصرف می کند، آب را دوباره پر می کند. این کشور تاکنون بیش از 5 درصد از مصرف آب خود را کاهش داده است. تولید دارو بیش از 20 درصد از مصرف آب جهان را تشکیل می دهد.

در سال 2020، GSK شروع به ترسیم حوضه های آب تحت فشار در زنجیره تامین خود کرد. این کشور سه منطقه تحت تنش آبی را که در آن تولید می کند شناسایی کرده است: الجزایر، هند و پاکستان. به عنوان مثال، در ناشیک، هند، کارخانه و تامین کنندگان آن از یک حوضه آب فشرده استفاده می کنند. از سال 2020 تا 2022، از طریق برداشت آب باران و ارتقای بهره وری مانند استفاده مجدد از آب تصفیه شده و بازیافت آب فرآیندی، مصرف آب خود را حدود 17 درصد کاهش داد.

Claire Lund، معاون پایداری GSK گفت، این داروساز مستقر در بریتانیا امیدوار است که استانداردهای SBTN نتایج پروژه هایی را که آب را در حوضه های تحت فشار پر می کنند، تأیید کند، که شرکت قصد دارد اولین آنها را به زودی اعلام کند.

«آیا این رویکرد منطقی درستی است؟ ما امیدواریم که اینطور باشد.»

برای دیتر هولگر در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما