کالیفرنیا فروش خودروهای بنزینی جدید را ممنوع می کند

مقامات ایالتی گفتند که رگولاتورهای کالیفرنیا روز پنجشنبه به اجرای طرحی گسترده برای محدود کردن و در نهایت ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی رای خواهند داد، اقدامی که فرماندار ایالت آن را آغازی برای پایان موتور احتراق داخلی توصیف کرد.

سیاست جدید که صبح چهارشنبه در یک کنفرانس خبری به تفصیل شرح داده شد، به طور گسترده انتظار می رود که انتقال جهانی به سمت خودروهای الکتریکی را تسریع کند. نه تنها کالیفرنیا بزرگترین بازار خودرو در ایالات متحده است، بلکه بیش از ده ایالت دیگر معمولاً هنگام تنظیم استانداردهای آلایندگی خودرو خود از کالیفرنیا پیروی می کنند.

اگر این ایالت ها از این کار پیروی کنند و انتظار می رود اکثر آنها قوانین مشابهی را اتخاذ کنند، محدودیت ها برای حدود یک سوم بازار خودرو ایالات متحده اعمال می شود.

مارگو اوج، کارشناس وسایل نقلیه الکتریکی که در زمان رؤسای جمهور بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش و باراک اوباما سرپرستی برنامه انتشار گازهای گلخانه ای آژانس حفاظت از محیط زیست را بر عهده داشت، گفت: «این بسیار بزرگ است. او گفت، همانطور که کشورهای دیگر نسخه های خود را از این سیاست ها ارائه می کنند، “آنها بازار را هدایت می کنند و نوآوری را پیش می برند.”

این قانون که توسط هیئت منابع هوایی کالیفرنیا صادر شده، مستلزم آن است که تمام خودروهای جدید فروخته شده در این ایالت تا سال 2035 عاری از انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن باشند. این قانون همچنین اهداف موقتی را تعیین می‌کند، به طوری که 35 درصد از وسایل نقلیه مسافربری جدید که تا سال 2026 به فروش می‌رسند، آلایندگی صفر دارند. این نیاز تا سال 2030 به 68 درصد می رسد.

حمل و نقل منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه ای در کشور است که باعث گرم شدن سیاره می شود.

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، قانون جدید را «یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای از بین بردن اگزوز آنطور که ما می‌شناسیم» نامید.

فرماندار نیوسام در مصاحبه ای گفت: «بچه های ما طوری رفتار می کنند که انگار یک تلفن چرخشی است یا کانال تلویزیون را عوض می کند.

جان بوزلا، رئیس اتحاد برای نوآوری خودرو، که نماینده خودروسازان بزرگ آمریکایی و خارجی است، گفت که خودروسازان می‌خواهند خودروهای برقی بیشتری را در جاده‌ها ببینند، اما اجرای دستورات کالیفرنیا “بسیار چالش برانگیز” خواهد بود.

آقای Bozzella از طریق ایمیل گفت: “اینکه این الزامات واقع بینانه یا قابل دستیابی باشند یا نه، مستقیماً با عوامل خارجی مانند تورم، شارژ و زیرساخت سوخت، زنجیره تامین، نیروی کار، در دسترس بودن مواد معدنی حیاتی و قیمت گذاری، و کمبود مداوم نیمه هادی ها مرتبط است.”

پرزیدنت ترامپ با اقتدار کالیفرنیا بر اساس قانون هوای پاک مبارزه کرده بود تا قوانین خود را برای تنظیم آلودگی خودرو وضع کند، و این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور آینده ممکن است با اجرای کامل قوانین جدید مبارزه کند. علاوه بر این، گروهی از دادستان های کل از ایالت های جمهوری خواه شکایتی را به چالش کشیدن توانایی کالیفرنیا برای تعیین قوانین آلودگی خود تنظیم کرده اند.

منتقدان سیاست‌هایی که پذیرش سریع خودروهای الکتریکی را تشویق می‌کنند، خاطرنشان می‌کنند که قیمت برچسب‌های برقی هنوز بسیار بالاتر از خودروهای مشابه بنزینی است. و آن بلانتزر، مدیر اجرایی موسسه انرژی رالف لو در دانشگاه مسیحی تگزاس، در بیانیه‌ای گفت که تبدیل به وسایل نقلیه الکتریکی می‌تواند شبکه‌های برق را تحت فشار قرار دهد.

“این انرژی افزایش یافته از کجا تامین می شود؟” خانم بلانتزر گفت. “سوخت های فسیلی؟ باد؟ خورشیدی؟ هیدرو؟»

ممنوعیت کالیفرنیا در حالی است که قیمت بنزین همچنان در حال کاهش است و این هفته به میانگین ملی 3.90 دلار در هر گالن کاهش یافته است. با این حال، آقای نیوسام گفت، این واقعیت که قیمت ها پس از تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافت، بر ضرورت “دور شدن از دیکتاتورهای نفتی و وابستگی به بازارهای نفت” تاکید کرد.

سیاست جدید در کالیفرنیا به دنبال قانون جدید آب و هوایی گسترده ای است که هفته گذشته توسط رئیس جمهور بایدن امضا شد. این قانون 370 میلیارد دلار در هزینه ها و اعتبارات مالیاتی در برنامه های انرژی پاک سرمایه گذاری خواهد کرد که بزرگترین اقدام دولت فدرال برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. پیش بینی می شود این قانون به ایالات متحده کمک کند تا انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا پایان این دهه 40 درصد کمتر از سطح سال 2005 کاهش دهد.

با این حال، این قانون به تنهایی برای از بین بردن انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده تا سال 2050 کافی نخواهد بود، هدفی که دانشمندان آب و هوا می گویند اگر جهان می خواهد از فاجعه بارترین و مرگبارترین اثرات تغییرات آب و هوایی اجتناب کند، کشورها باید به آن دست یابند.

مقامات کاخ سفید برای کمک به کاهش این شکاف، سیاست های اضافی مانند مقررات جدید در مورد انتشار گازهای گلخانه ای را متعهد شده اند، اما آنها همچنین گفته اند که هر ایالت باید اقدامات بیشتری را انجام دهند.

کارشناسان می گویند قانون جدید کالیفرنیا، با توجه به گستردگی بالقوه آن، می تواند در کنار قانونی که هفته گذشته توسط آقای بایدن به عنوان یکی از مهم ترین سیاست های تغییر آب و هوا در جهان امضا شد، قرار گیرد.

طبق گفته تنظیم کننده های ایالتی، در کالیفرنیا، قانون جدید انتشار گازهای گلخانه ای از وسایل نقلیه مسافربری را در سال 2040 بیش از 50 درصد از سطوحی که بدون این سیاست انتظار می رفت کاهش می دهد. لیان راندولف، رئیس هیئت منابع هوایی کالیفرنیا گفت که این به معنای حذف 395 میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در آن دوره زمانی یا معادل سوزاندن 915 میلیون بشکه نفت است.

این اثر به طور بالقوه می تواند به 16 ایالت دیگر، بزرگ و کوچک نیز سرایت کند. به این دلیل که این ایالت ها به طور سنتی از کالیفرنیا پیروی می کردند.

کالیفرنیا اکنون قانون نهایی خود را برای درخواست معافیت به آژانس حفاظت از محیط زیست ارسال خواهد کرد که دولت بایدن نشان داده است که احتمالاً آن را اعطا خواهد کرد. سخنگوی آژانس به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.

خانم اوج گفت، به دلیل نحوه عملکرد این معافیت، کالیفرنیا باید قبل از اینکه سایر ایالت ها بتوانند محدودیت های مشابهی را اعمال کنند، ابتدا از EPA برای قوانین خود تأییدیه دریافت کند. چند ایالت – از جمله نیویورک، واشنگتن و ماساچوست – قبلاً قوانین مشابهی را در دست اجرا داشتند و انتظار می‌رود بسیاری از ایالت‌های دیگر که از کالیفرنیا پیروی می‌کنند قوانین مشابهی را در سال آینده در نظر بگیرند.

دولت های کانادا، بریتانیا و حداقل نه کشور اروپایی دیگر – از جمله فرانسه، اسپانیا و دانمارک – اهداف خود را برای توقف تدریجی فروش خودروهای بنزینی جدید بین سال های 2030 تا 2040 تعیین کرده اند. قانون.

Drew Kodjak، مدیر اجرایی شورای بین المللی حمل و نقل پاک، یک سازمان تحقیقاتی، گفت: «این مقررات علامت جهانی پر آب را برای انتقال سریع به وسایل نقلیه الکتریکی تعیین می کند.

در واشنگتن، آقای بایدن سال گذشته فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن از دولت خواست تا اطمینان حاصل کند که نیمی از خودروهای فروخته شده در ایالات متحده تا سال 2030 برقی خواهند بود، در حالی که امروز 6 درصد است، اگرچه این فرمان هیچ نیروی قانونی الزام آور ندارد.

آقای بایدن همچنین به دنبال اتخاذ سیاست های فدرال است که استفاده کشور از وسایل نقلیه الکتریکی را افزایش می دهد. لایحه اخیر آب و هوا شامل 7500 دلار تخفیف برای افرادی است که خودروهای الکتریکی جدید خریداری می کنند، اگرچه خودروسازان باید وسایل نقلیه خود را در آمریکای شمالی مونتاژ کنند و باتری های خود را از کشورهای دوست تهیه کنند تا واجد شرایط دریافت اعتبار کامل شوند. مقامات کالیفرنیا گفتند که این طرح با 10 میلیارد دلار برنامه ایالتی برای مقرون به صرفه تر کردن خودروها و ساخت ایستگاه های شارژ و سایر زیرساخت های وسایل نقلیه الکتریکی، به ویژه در جوامع کم درآمد، ترکیب می شود.

چندین خودروساز گفتند که استراتژی های آنها با هدف کالیفرنیا برای ترویج وسایل نقلیه بدون آلایندگی هماهنگ است.

جنرال موتورز گفت که هنوز در حال بازنگری این قانون است اما این شرکت همچنین هدف دارد تا سال 2035 فقط خودروهای برقی بفروشد. الیزابت وینتر، سخنگوی جنرال موتورز گفت: “جنرال موتورز و کالیفرنیا چشم انداز مشترکی از آینده تمام الکتریکی دارند.”

باب هالیکراس، مدیر ارشد پایداری فورد، گفت که این شرکت قصد دارد تا سال 2026 بیش از 50 میلیارد دلار در خودروهای برقی و باتری‌ها سرمایه‌گذاری کند و گفت که این قانون «نمونه‌ای برای ایالات متحده خواهد بود». سخنگوی Stellantis که مالک برندهای کرایسلر، فیات، دوج و سایر برندها است، گفت که این شرکت قصد دارد تا سال 2030 25 مدل الکتریکی جدید را برای کمک به اهداف کالیفرنیا معرفی کند.

هوندا در بیانیه‌ای، قانون کالیفرنیا را «یک نقطه عطف جاه‌طلبانه اما مهم» خواند، اما هشدار داد که رسیدن به این هدف مستلزم چندین مرحله است، از جمله ایجاد زنجیره‌های تامین داخلی به طوری که خودروهای بیشتری واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی فدرال شوند.

تویوتا، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان، در مورد قانون جدید کالیفرنیا توضیحی نداد، اما این هفته در بیانیه‌ای اعلام کرد که «پیشروی کالیفرنیا در سیاست‌های آب‌وهوایی و اختیار آن در تعیین استانداردهای آلایندگی خودرو تحت قانون هوای پاک» را تصدیق می‌کند. در دوران دولت ترامپ، تویوتا شکایت کرده بود تا کالیفرنیا را از وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر از دولت فدرال منع کند.

خانم راندولف گفت که کالیفرنیا برای اجرای قانون خود، خودروسازان را تا 20000 دلار برای هر خودرویی که از اهداف تولید کوتاهی کند جریمه می کند. جنیفر گرس، که رهبری بخش حمل و نقل پایدار هیئت هوایی کالیفرنیا را بر عهده دارد، گفت: ایالت همچنین می تواند اصلاحات جدیدی را برای بازنگری اهداف فروش پیشنهاد دهد، اگر بازار همانطور که رهبران ایالتی امیدوارند واکنش نشان ندهد.

مقامات ایالتی می گویند که حدود 16 درصد از خودروهای فروخته شده در کالیفرنیا امروزی برقی هستند که نسبت به سال گذشته 12.4 درصد افزایش یافته است.

خانم راندولف گفت: «ما می دانیم که قرار نیست همه یک ماشین بسیار گران قیمت و کاملاً جدید بخرند. اما ما همچنین می دانیم که قیمت ها در آینده کاهش خواهد یافت.

سال گذشته، آژانس حفاظت از محیط زیست قانون مصرف سوخت دوران اوباما را که توسط دولت ترامپ کنار گذاشته شده بود، احیا و کمی تقویت کرد. این امر به وسایل نقلیه مسافربری نیاز دارد که تا سال 2026 به 55 مایل در هر گالن دست پیدا کنند، در حالی که امروزه کمتر از 40 مایل در هر گالن است.

این مقررات ملی بسیار جاه‌طلبانه‌تر از قانون جدید کالیفرنیا است، اما این دولت بایدن بود که به کالیفرنیا اجازه داد سیاست جاه‌طلبانه‌اش را پیش ببرد: این قانون معافیت کالیفرنیا را تحت قانون هوای پاک، که دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا متوقف کرده بود، بازگرداند.

این معافیت به سال 1970 برمی گردد، زمانی که لس آنجلس در حال خفه شدن با دود بود و کنگره در حال تصویب قانون مهم هوای پاک بود. کالیفرنیا مجاز بود استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای سخت تری را نسبت به دولت فدرال تعیین کند، اما باید دلیل قانع کننده ای برای معافیت ارائه می کرد. در سال 1977، به سایر ایالت ها اجازه داده شد که استانداردهای سختگیرانه تری کالیفرنیا را اتخاذ کنند.

بازگرداندن معافیت توسط دولت بایدن چیزی است که کالیفرنیا را قادر ساخت تا با قانون جدید خود در این هفته پیش برود. انتظار می‌رود که مقررات کالیفرنیا پس از وضع، بر استاندارد فدرال جدیدی که EPA انتظار دارد در سال آینده معرفی کند، تأثیر بگذارد و خودروسازان را تشویق به ساخت و فروش بیشتر خودروهای الکتریکی کند.

در حال حاضر فشار قانونی شدیدی علیه این طرح ها وجود دارد.

دادستان های کل 17 ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان برای لغو معافیت کالیفرنیا شکایت کرده اند که این امر باعث لغو سیاست جدید این ایالت می شود. پاتریک موریسی، دادستان کل ویرجینیای غربی و یکی از شاکیان این شکایت، معافیت کالیفرنیا را “محبوبیت” خواند که “حاکمیت برابر ایالت ها را نقض می کند.”

این دعوی که در دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا در ایالات متحده بررسی خواهد شد، دومین شعبه قدرتمند این کشور پس از دادگاه عالی محسوب می شود. بحث شفاهی هنوز برنامه ریزی نشده است.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما