تلاش آمازون برای «جام مقدس» رباتیک

برای دهه‌ها، یکی از سخت‌ترین مشکلات توسعه‌دهندگان ربات، چیزی به‌ظاهر پیش پا افتاده بوده است: چگونه می‌توان توانایی دست انسان در برداشتن چیزها را تکرار کرد.

آمازون.

com با جهشی در قدرت اتوماسیون خود که نویدبخش تأثیرات گسترده برای نیروی کار عظیم و جاه طلبی های رشد آینده اش است، به دستیابی به این هدف دست نیافتنی بسیار نزدیکتر شده است.

این غول فناوری ماه گذشته از مجموعه ای از ربات های جدید پرده برداری کرد که یکی از آنها برای جایگزینی انسان در رایج ترین شغل آمازون – چیدن اقلام و قرار دادن آنها در جای دیگر – مناسب است. محور اصلی این نوع جدید اتوماسیون یک بازوی رباتی است – که به درستی به نام اسپارو از پرنده سرسخت و فراگیر نامیده می شود – که ترکیبی از هوش مصنوعی پیشرفته، انواع گیره ها، و سرعت و دقتی است که در حال حاضر استاندارد در صنعت خارج از قفسه است. بازوهای رباتیک

از دست دادن این اعلامیه آسان بود، همانطور که در میان اخباری منتشر شد که تا حدی نشان دهنده برخی از چالش‌هایی بود که آمازون سعی دارد با تلاش‌های اتوماسیون خود مقابله کند. این شرکت اخراج کارمندان شرکت را در اواسط نوامبر آغاز کرد، بخشی از یک تلاش گسترده برای کاهش هزینه‌ها برای مقابله با پیامدهای گسترش سریع آن در طول همه‌گیری.

یک ربات آمازون اسپارو نشان می دهد که چگونه می تواند بسته ها را در مرکز نوآوری آمازون اداره کند.


عکس:

اسکات برائر/اخبار بلومبرگ

نیروی کار این شرکت در آن دوره بیش از دو برابر شد و تا اوایل امسال به بیش از 1.6 میلیون نفر رسید. اکثریت قریب به اتفاق این کارمندان در عملیات لجستیکی گسترده آمازون اضافه شدند که بسته‌ها را به مشتریان تجارت الکترونیک تحویل می‌دهد. آمازون برای مدیریت اندازه و روحیه آن گروه از کارمندان، که برخی از آنها نسبت به خواسته های شغلی بسیار تکراری خود بی قرار شده اند، تلاش کرده است. این شرکت در ماه اکتبر تلاش یک گروه کارگری نوپایی که قول داده بود به کمپین خود ادامه دهد، برای تشکیل اتحادیه در ایالت نیویورک شکست داد.

یکی از راه‌حل‌های بلندمدت آمازون برای این مسائل، ربات‌هایی است که می‌توانند نقش‌هایی را که اکنون بسیاری از این کارگران دارند منسوخ کنند، اگرچه این روشی نیست که شرکت درباره تلاش‌های اتوماسیون خود صحبت می‌کند. در عوض، آمازون اتوماسیون خود را از نظر مزایایی برای کارگران خود به کار می گیرد.

تای برادی، فن‌شناس ارشد آمازون گلوبال رباتیک می‌گوید ربات‌های اخیراً رونمایی شده آمازون می‌توانند به این شرکت کمک کنند تا میزان آسیب‌دیدگی و گردش مالی انبارهای خود را کاهش دهد. او می‌گوید: «روبات‌ها در کارهای تکراری و بلند کردن وسایل سنگین خوب هستند – من می‌خواهم کارهای روزمره و تکراری را خودکار کنم.

گنجشک از نظر توانایی‌ها و میزان جاه‌طلبی‌های آمازون برای آن منحصربه‌فرد است. در ظاهر، این ربات این پتانسیل را دارد که روزی آمازون میلیاردها دلار در دستمزد و مزایا پس انداز کند. یا، همانطور که رهبران آمازون دوست دارند آن را بیان کنند، به شرکت اجازه می دهد علیرغم چالش های اخیر کارگری به رشد خود ادامه دهد. آقای بردی می‌گوید: «هدف ما این است که افراد خود را با ابزارهایی که برای انجام کارشان به طور مؤثرتر و ایمن‌تر نیاز دارند، تقویت کنیم. او می‌افزاید: «اعتقاد من این است که روباتیک مشارکتی واقعاً قفلی برای بهره‌وری بیشتر است و همچنین می‌تواند تجربه کارمندان را بهتر کند».

ربات پروتئوس آمازون اولین ربات جابجایی کالای کاملاً مستقل آن است.


عکس:

جوزف پرزیوسو/ خبرگزاری فرانسه/گتی ایماژ

آمازون، همراه با مجموعه‌ای از شرکت‌های روباتیک دیگر که ماشین‌های مشابهی را توسعه می‌دهند، در حال تعقیب چیزی هستند که متخصصان در این زمینه آن را جام مقدس رباتیک می‌نامند – ماشین‌هایی به مهارت، سریع و سازگار مانند بازو و دست انسان.

چنین رباتی می تواند روزی بتواند هر یک از هزاران – یا در مورد آمازون، میلیون ها – کالای مختلف را که در یک انبار انجام تجارت الکترونیکی معمولی حمل می شود، حمل کند.

بازوی رباتیک آمازون هنوز در مرحله آزمایشی است. برای اینکه این شرکت به کار بر روی آن ادامه دهد، باید ارزش خود را ثابت کند، زیرا حتی بخش روباتیک آمازون نیز از کاهش هزینه های گسترده تر فرار نکرده است. یکی از سخنگویان شرکت به ژورنال آمازون گفت که 2 درصد از کارگران این بخش را اخراج می کند، بخشی از فرآیند تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پروژه های تحقیقاتی روباتیک کوتاه شود و کدام یک دو برابر شود.

اولین وظیفه اسپارو به عنوان بخشی از یک سیستم آزمایشی و خودکار حمل و نقل کالا خواهد بود که این شرکت در ماه ژوئن از آن رونمایی کرد. معمولاً در انبار آمازون، «واحدهای رباتیک درایو» قفسه‌های بلند و نرم را به انسان می‌فرستند، افرادی که اقلام را از آن قفسه‌ها انتخاب می‌کنند و در سطل‌ها می‌ریزند. سپس آن سطل ها برای بسته بندی و تحویل بر روی نوار نقاله ها به جای دیگری در انبار سوار می شوند.

در سیستم جدید آمازون، اقلام به جای اینکه در قفسه‌ها نگهداری شوند، در سطل‌های پلاستیکی که بالای واحدهای درایو قرار دارند، ذخیره می‌شوند. سخنگوی این شرکت می‌گوید این سطل‌ها می‌توانند به‌طور خودکار در ارتفاعی ارگونومیک در مقابل انسان‌ها قرار داده شوند، که باعث می‌شود برداشت اقلام از آنها مالیات کمتری داشته باشد.

اسپارو تلاشی است تا روزی جایگزین انسان جمع کننده در این مرحله از عملیات شود. چیزی که امروزه برای یک کارگر انبار انسانی ارگونومیک است، به طور تصادفی برای بازوی روباتی آینده مانند اسپارو نیز مناسب است.

دیگر ربات‌هایی که آمازون اخیراً رونمایی کرده است شامل Robin و Cardinal است که هر دو بسته‌ها را مرتب می‌کنند. در ماه ژوئن، آمازون پروتئوس را معرفی کرد، اولین ربات جابجایی کالای کاملاً مستقل این شرکت. پروتئوس می‌تواند گاری‌های بزرگ با وزن 800 پوند را بلند کرده و حرکت دهد، در حالی که در مناطق پر از انسان حرکت می‌کند.

در حال حاضر، اسپارو تنها می تواند حدود 65 درصد از اقلامی را که در یک انبار معمولی آمازون هستند، اداره کند. این اقلام از کتاب های جلد سخت گرفته تا بطری های پر از مایعات تا تی شرت های داخل کیسه های پلاستیکی را شامل می شود. آقای بردی می گوید، در نهایت، زمانی که اسپارو در این کار به اندازه کافی خوب باشد، جایگزینی انسان ها به عنوان جمع کننده هدف است.

شرکت‌های دیگر ربات‌های مشابهی را توسعه داده‌اند، اگرچه در نظر گرفته شده‌اند که طیف محدودتری از محصولات را نسبت به ربات اسپارو مدیریت کنند. آنها عبارتند از Ambi Robotics که ربات های حمل بسته را در اختیار خدمات پستی ایالات متحده قرار می دهد و RightHand Robotics. بازوی رباتیک این شرکت می تواند هزاران نوع مختلف کالا را از سطل های ذخیره سازی بیرون بیاورد و توسط پالتاک در انبارها استفاده می شود.،

یکی از بزرگترین عمده فروشان کالاهای بسته بندی مصرفی در ژاپن.

بازوهای رباتیک مجهز به هوش مصنوعی کارهای انتخاب را در انبارها انجام می دهند، از جمله این مورد، توسط RightHand Robotics.


عکس:

رباتیک دست راست

یارو تنزر، مدیر اجرایی RightHand Robotics می‌گوید: یکی از مواردی که به پذیرش این سیستم‌های جمع‌آوری ربات کمک می‌کند این است که فناوری‌های ذخیره خودکار سطل‌های پر از کالا و تحویل سطل‌های مناسب به یک ربات، به سرعت کاهش یافته است. . ما گاهی در اینجا به شوخی می‌گوییم، خدا به همه شرکت‌هایی که می‌توانند به ربات‌های ما منتقل کنند، برکت دهد.»

شرکت هایی که این سیستم های ذخیره سازی رباتیک را ارائه می دهند عبارتند از Attabotics، AutoStore، Alert Innovation و Dematic.

گفته می شود، آمازون امیدوار است در مقیاس بسیار بزرگتر و با درجه پیچیدگی بسیار بیشتری کار کند.

آقای بردی می‌گوید: «کاری که ما انجام می‌دهیم شبیه به هر چیزی است که در تاریخ بشر انجام شده است – مقیاسی که در آن کار می‌کنیم.

انواع جدید اتوماسیون می تواند اهداف تجاری دیگری به جز کاهش تعداد کار در یک شرکت داشته باشد. به عنوان مثال، آمازون مدت‌هاست که به انواع خاصی از اتوماسیون در انبارهای خود متکی بوده است، و با این حال همچنان به استخدام کارگران انبار بیشتری ادامه داده است – بیش از یک میلیون نفر از سال 2012. تمام این استخدام‌ها تا حدی به این دلیل است که راه اصلی آمازون از اتوماسیون استفاده می‌کند. دور، پایین نگه داشتن هزینه ها و در عین حال رساندن اقلام سریعتر به مصرف کنندگان است.

آقای بردی می‌گوید در آینده، وقتی کارگران از نقش‌هایی مانند انتخاب کردن کنار می‌روند، به نقش‌های دیگری منتقل می‌شوند تا به شرکت کمک کنند در خدمت بهتر به مشتری باشد. او می افزاید که او دقیقا نمی داند که این نقش ها چه خواهند بود.

ربات ها در آزمایشگاه نوآوری آمازون صف کشیده اند.


عکس:

اسکات آیزن / آسوشیتدپرس

تاریخ برای کسانی که از اتوماسیون برای افزایش بهره وری استفاده می کنند درس هایی دارد. امروزه بسیاری از مردم مشاغلی دارند که در زمان تأسیس ایالات متحده وجود نداشت، زمانی که بیش از دو سوم آمریکایی ها کشاورز بودند. (این رقم امروز کمتر از 2٪ است) بنابراین روشن نیست که دنیایی پر از بازوهای رباتیک قوی، زبردست، خستگی ناپذیر و باهوش مصنوعی به این معنی باشد که همه کارگرانی که توسط آنها آواره شده اند همچنان برای آمازون کار می کنند.

این امکان وجود دارد که در کوتاه مدت، ادعاهای آمازون مبنی بر اینکه اتوماسیون به سادگی به آن کمک می کند تا با نیروی کار موجود خود بیشتر کار کند – مانند دستیابی به تحویل سریع تر – درست باشد. در آینده، اصلاً مشخص نیست که حتی بلندپروازانه‌ترین اهداف آمازون هم به همه انسان‌هایی نیاز دارد که این شرکت امروزی استخدام می‌کند. در واقع، با توجه به ده ها شرکت ارائه دهنده ربات هایی مانند آنچه آمازون در حال ساخت است، و کارایی هایی که این روبات ها به رقبای آمازون امکان دستیابی به آن را می دهند، اگر اتوماسیون آمازون به آن اجازه ندهد اتکای خود به انسان را کاهش دهد، می تواند تهدیدی برای مدت طولانی باشد. بقای مدت عملیات خرده فروشی شرکت.

از این منظر، به نظر می رسد نوآوری در رباتیک در آمازون یک سوال وجودی برای این شرکت باشد. و سرمایه گذاری مداوم آن در فناوری نشان می دهد که رهبران آن آن را می دانند.

برای تجزیه و تحلیل، بررسی، مشاوره و سرفصل های بیشتر WSJ Technology، برای خبرنامه هفتگی ما ثبت نام کنید.

به کریستوفر میمز در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما